آمار مطالب

کل مطالب : 1148
کل نظرات : 10

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 1683
باردید دیروز : 0
بازدید هفته : 1693
بازدید ماه : 5668
بازدید سال : 11068
بازدید کلی : 151377

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان فجر و آدرس aryamanesh76.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)


تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 15 دی 1394
نظرات
در گذشته، غرب برای حفظ خاندان آل‌سعود هر کاری که می‌توانست انجام می‌داد اما به زودی چه بخواهد چه نخواهد ممکن است دیگر نتواند آل‌سعود را در قدرت نگه دارد.
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی آسیا تایمز در مقاله‌ای به قلم دیوید گلدمن نوشت: اعدام های جمعی هفته گذشته در عربستان موجب وحشت در بالاترین سطوح این حکومت سلطنتی شده است. در سال 1980، ریاض 63 نفر را که به مسجد اعظم مکه حمله کرده بودند، کُشت. اما این اعدام ها را به سرعت پس از آن حادثه انجام داد. در حالی که بسیاری از 47 زندانی که در دوم ژانویه اعدام شدند به مدت یک دهه در این کشور زندانی بودند. تصمیم برای کشتن شیخ نمر باقر النمر، روحانی برجسته شیعه موجب ترس از براندازی دولت عربستان با حمایت ایران شده است.
 
عربستان خود را منزوی می بیند و احساس می کند آمریکا رهایش کرده است، با چین اختلاف پیدا کرده و با ظهور مجدد روسیه در منطقه نیز تحت فشار قرار گرفته است. نیروهای تحت حمایت عربستان در سوریه هدف حملات روسیه قرار می گیرند و مداخله این کشور در یمن بر ضد نیروهای انصارالله نیز ضعیف است. ترکیه، متحد مصلحتی عربستان نیز درگیر یک جنگ داخلی کوچک شده است و به طور کلی هیچ چیز به نفع ریاض نیست.
 
بدتر از همه این است که بر اساس ارزیابی صندوق بین المللی پول، با کاهش درآمد نفتی عربستان، ذخایر مالی هفتصد میلیارد دلاری این کشور،  ظرف مدت پنج سال آینده به اتمام خواهد رسید. آل سعود به یارانه ها متکی است و کاهش قدرت مالی آنها بزرگترین تهدید برای حاکمیت این کشور است. هفته گذشته ریاض یارانه های آب، برق و بنزین را قطع کرد که این اقدام با این اعدام های اخیر تقریبا همزمان شد و در نتیجه محبوبیت این خانواده سلطنتی در حال کاهش است. این در حالی است که سیاست امنیتی این کشور نیز در منطقه از هم پاشیده شده است.
 
کاهش قیمت نفت رقابت میان عربستان و ایران را تشدید کرده است. اما واکنش حاکی از ترس عربستان به بسیاری از شکست هایش در چند ماه گذشته اوضاع را برای این کشور دشوار کرده است. در گذشته، غرب برای حفظ خاندان آل سعود به عنوان ستون ثبات در منطقه و با وجود حمایت آنها از تروریست های افراطی هر کاری که می توانست انجام می داد اما به زودی غرب چه بخواهد یا نخواهد ممکن است دیگر نتواند آل سعود را در قدرت نگه دارد.
مطالب مرتبط

تعداد بازدید از این مطلب: 244
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








سلام دوستان وسروران عزیز به وبلاگ خودتان خوش آمدید امیدوارم لحظات شادی داشته باشید لطفا پس از خواندن و مشاهده هر مطلب نظرات خود را مرقوم فرمایید. متشکرم


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود